fredag, januari 26, 2007

"Utan snus i åtta dagar försmäktar vi på denna ö"

Nej, jag snusar inte. Men för att fortsätta på Pippi-citatet: Har du nåt snus? Har jag nåt snus? Alltså är vi utan snus.

Nu är det dock inte snus jag egentligen saknar (fast jag har alltså inget sådant heller) utan något hellt annat. Det jag precis alldeles nyss upptäckte att jag saknar är: min plånbok! Lyckligtvis hade jag matlåda med mig till jobbet så jag behöver inte gå utan lunch i alla fall. Den här gången blev jag dock inte ens orolig. Stulen? Borttappad? Icke. Kvar i träningsryggsäcken... Det var nämligen där jag knölade ner den igår, i samband med fikandet på BK. Och där lär den ligga kvar när jag kommer hem i eftermiddag (får jag verkligen hoppas, ANNARS blir jag verkligt orolig).

Fördelen med detta är att jag nu definitivt inte kan understödja mitt eget missbruk - godis...! Framåt eftermiddagarna blir jag väldigt lätt hysteriskt godissugen. Och det ligger en tobaksaffär i porten bredvid jobbet. Alldeles för lätt att slinka in där och köpa en chokladbit eller så. Detta kanske ska bli en ny strategi - ha ingen plånbok med till jobbet?

1 kommentar:

Anonym sa...

Men jag HAR ju snus;)
Tittar in o önskar dig en trevlig helg!!
/Magdalena