tisdag, januari 09, 2007

Ständigt denna...

... lera! Igår var vi på BK, Otto går ju på valpkurs med husse och jag följde med för att träna lite med Hampus + att jag ska vara reserv-förare för Otto på lördag, när husse är på jakt och valpkursen ska prova på spår. Lika bra att lyssna av vad som gäller inför lördagen alltså! Planerna är i alla fall makalöst kletiga just nu, naturligtvis en effekt av detta i stort sett oavbrutna regnande. I fredags förmiddag och en stund när jag satt på tåget upp till Göteborg så såg jag faktiskt solen för första gången på länge... Träningen för min och Hampes del bestod av fritt följ, inkallning med ställande, sändande till targetplatta (nu börjar han fatta både "framåt" och "framåt-stå", kommandot "framåt" eller "fram" har vi ju använt i agilityn så helt nytt är det ju inte, nu ska jag nog börja plocka fram konerna så det blir en riktig ruta av det hela), lite apportering och några fjärrdirigeringsskiften sitt-ligg. Det hela gick riktigt bra - precis som det brukar när jag är ensam på plan!

När vi kom hem från klubben så var det in i duschen med hundarna - och DET är ju en spännande upplevelse. Hampus är ju van vid att bli avspolad så det är inget större problem. Men Otto... och eftersom vi har så trångt badrum så funkar det liksom inte att "husse håller och matte duschar" utan jag får försöka hålla hunden med ena handen och duscha honom med den andra... Med varierat resultat. Renare blev han, men jag fick ju torka rent stora delar av badrummet, väggar och golv m.m. Taket klarade sig dock. Vi får nog ta och träna lite på det här med att bli tvättad!

I söndags var jag en tur till Göteborg igen, den här gången för att filma freestyletävling. Vi behöver material till domarkonferens och framtida domarutbildningar. Hur resultatet blev återstår att se, jag har inte hunnit titta på det hela ännu, men närmare 2 timmar film har vi i alla fall. Fick även tillfälle att träffa en "nätkompis" vilket var kul, det är ju alltid roligt att träffa folk "irl" som man utbytt mycket tankar och idéer med i cyberspace! B tycker nog att jag är lite knepig som har "kompisar" på nätet som jag aldrig träffat - men jag tror inte han hade brevvänner när han var liten, det hade jag... Vissa av dem träffade jag, andra inte. Det här är ju lite av samma sak, men i modernare tappning!

Inte helt oväntat kom jag för övrigt hem tomhänt från Göteborg. Hittade inte något jag "måste ha" den här gången heller...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men...? Vad hände med min långa kommentar jag skrev här igår? Tja, jag får väl försöka mig på en repris då...

Som sagt; jättekul att ses även om jag kände mig lite "splittrad" i den miljön. Var borta vid freestyle-ringen innan jag åkte hem men du var strängt upptagen ;-)
Min B tycker också det är knepigt med "nätkompisar" men han hade inte heller brevvänner när han var liten. Jag var nog uppe i 30-40 som mest. Mamma & pappa var inte glada över portokontot... :-)

Varför inte testa med "husse håller, husse duschar" nästa gång? Du kan väl meddela resultatet sedan för själv har jag inte vågat prova.