fredag, augusti 22, 2008

Dikt och verklighet

Apropå det där med att jag ibland funderat på att skriva en bok, så har det den senaste tiden hänt en del saker här i krokarna som onekligen satt fantasin i rullning.

Idag när jag körde hem från jobbet så passerade jag den här olycksplatsen, förmodligen ganska kort efter att detta inträffat. Otäckt, men min märkliga hjärna började genast fundera i banorna - om detta varit en deckare, hade det här varit en bra "upptakt"... Eller det som hände förra fredagen, också som hämtat ur inledningen till en "Wallander" eller liknande!


Dessutom har jag konastaterat att min hjärna nog fått en överdos av just deckare under sommaren. Det har nog blivit lite mycket Camilla Läckberg, Arne Dahl och Morden i Midsomer. Jag har flera morgnar vaknat med de mest märkliga historier i huvudet. Just nu försöker jag avhjälpa detta genom att läsa en "icke-deckare": Flyga Drake. Jag tror jag får återkomma om den, inte för att jag brukar ägna mig åt bokrecensioner men ändå.

Inga kommentarer: