onsdag, augusti 27, 2008

Lätt panik...

... fick jag igår kväll. Kände mig ju inte så vidare "på hugget" när jag var ute och joggade i måndags, och igår kände jag plötsligt en "tendens" i halsen. Vräkte i mig naturmedel under kvällen och hoppas nu att det har gett effekt. Tendensen är i alla fall försvunnen. Men skulle jag bli förkyld så GÅR jag Tjejmilen. I sista startgrupp, i så fall.

I övrigt känns det lite som att jag har fyrkantiga ögon just nu. Hela dagen framför datorn på jobbet (utom ett par timmar på eftermiddagen då jag faktiskt gick på ett möte och bara tog med mig papper o penna - hade satt igång en programinstallation...) och nu typ 2½ timme hemma. Det är agilitytävlings-PM som ska skickas ut, protokoll som ska skrivas, räkningar som ska betalas (det är ju den tiden i månaden) och lite allt möjligt annat jox. Tur i oturen att det regnar och regnar så jag inte behöver ha så väldigt dåligt samvete för bröderna bus. Husse är på möte ikväll igen - det är en "sån" vecka den här veckan. Så innan jag landade vid datorn hemma blev det en promenad i alla fall.

Igår var det också föreningsverksamhet, PM till söktävling skulle ut. Det var bara det att det var rallylydnadstävling på klubben, så jag fick låna datorn mellan resultaträkningsinsatserna... Och så var vi ju tvungna att kolla på hemmaekipagen förståss. Vips så hade hela kvällen gått.

Och imorgon är det månadstävling. Jag är tävlingsledare för lydnaden, hej och hå. Kanske borde leta fram reglerna för trean och elit, för man kan ju ge sig den på att det dyker upp nåt sånt ekipage om jag inte har kollat reglerna?

I måndags morse höll jag på att få lätt spel - en större teknikkedja hade annons i Metro. En Nikon D80 för 6000 kr, inkl. objektiv... Nu var det bara det att butiken i fråga finns i Lund och dit skulle jag ju inte. Imorgon ska jag det, men då lär den vara slutsåld många gånger om. Suuuck. Och egentligen finns det andra saker jag borde prioritera nu istället för en kamera. T.ex. nya glasögon - när jag provade ut linser konstaterade optikern att jag inte riktigt ser 100% med glasögonen. Och vid närmare eftertanke har jag haft dem rätt många år nu. Typ... VÄLDIGT många år!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kolla vad kameran kostar härborta också, kanske kan göra nån variant där. Tills nästa gång vi kommer över alltså.

Du får väl gå med mammorna på söndag om det vill sig riktigt illa!

Vem ser bra med glasögon förresten - jag skulle ju egentligen ha två par, ett par svagare till typ jobb & läsning, och ett par starkare att ha utomhus & vid bilkörning. Vem har råd med sånt???

Anonym sa...

Hoppas "tendenserna" ger med sig.

6000:- för den kameran är ju ett äkta klipp, men jag känner igen det där med valet mellan kamera och glasögon. Det var tur jag "hann" köpa kameran för nu börjar det bli riktigt akut med glasögonen...