måndag, augusti 18, 2008

Vad gör...

... människor som inte har hund (eller är föreningsaktiva) egentligen??

Husse har nu lånat med sig även Hampus till skogs, som "maskot". Otto är ju med som eftersökshund ("vid behov") eftersom man inte får släppa hund förrän 1 oktober i jaktsammanhang. Man kan säga att det står typ 3-0 till rådjuren, om jag har förstått rapporterna rätt så har de knappt ens sett några djur. Och då har vi ändå sett flera vid andra tillfällen, så dom finns!

Detta betyder att jag är helt ensam hemma. Och vad gör man?? Ut och "torrgå" i regnet känns inte så kul! Springa är inte att tänka på med den träningsvärk jag har (en promenad är nog vad jag skulle behöva egentligen, får se om vädret blir lite bättre).

Nåja, som föreningsmänniska har jag ju alltid lite småplock att pyssla med, så det ger sig nog. Eller så får jag dra fram strykbrädan. Det har stått på "att-göra-listan" ett tag nu och högen börjar växa...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan meddela att jag för tillfället njuter av att vara "bara" hundmänniska, och inte föreningsmänniska för första gången på 14-15 år. Du kanske skulle testa någon gång? Men hundlös... njae, det låter inget vidare.

Anonym sa...

Hur var det med den där romanen som skulle skrivas? Passapå vetja;)

Lime sa...

Ja, romanen väntar vi med spänning på. Om inte annat kan du ju använda den i utpressningssyfte... ;)

Lime sa...

Kommentar 2: När man får fritidsproblem så skaffar man sig en liten knodd... (NU var jag elak)

Unknown sa...

Finns massor att pyssla med. Säger jag som just nu praktiserar horisontalläge... :/

Bibbi sa...

Jag fick kvällen att gå, kan jag meddela.

Magda: Hm, en roman skriver jag inte på en kväll...
Lime: Det där var lågt. Att jag är sysslolös EN kväll betyder inte att jag är det särskilt ofta.