måndag, augusti 25, 2008

Välrastade

... kan man nog kalla hundarna nu ikväll. B skulle på möte så han hade inte hunnit ta den vanliga promenaden med dem, alltså blev det mitt jobb. Sen kände jag att jag behövde jogga en sväng - ett kort, lätt pass, det är ju Tjejmilen på söndag så formen går det inte att göra mycket åt längre - och då fick bröderna bus hänga med då också. Som avslutning har vi nu gått den vanliga kvällspromenaden med grannarna.

Det är mycket på jobbet just nu som sagt, det är visserligen kul att det händer saker men det är lite tufft när ketchupflaskan plötsligt öppnas.

Igår hade vi en rätt lugn och behaglig söndag - en långpromenad i skogen med hundarna, lite pyssel i trädgården (jag rensade ogräs och gallrade i växthuset, B grävde upp vår egenhändigt odlade potatis och klippte gräset), lite städning och tvätt. Ibland undrar jag - de här människorna som verkar träna hund varje ledig minut och tävla varje helg - när hinner de med det här som jag brukar kalla "livsuppehållande åtgärder"? Ja, sånt som städning, tvätt, matlagning...

Tävlingsdj-ulen har satt klorna i mig efter den senaste veckan och jag har anmält mig till ytterligare några lydnads- och agilitytävlingar under hösten. Vi får se hur det går.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Då sover de väl gott framför TVn nu gissar jag!
Nu ska vi ju "vila i form" resten av veckan dessutom, hehe. Fast en 10-minuterssväng på lördag morgon är nog bra. I ett väldigt lätt tempo, med ett par korta snabba rusher på typ 15 meter...

Bibbi sa...

Nä du, lördag ska vara helvila. Sista lätta passet ska vara på fredag.

Har förresten inte lyckats komma loss och beställa några böcker.

Unknown sa...

Funkade bra inför Pride Run :)