måndag, augusti 11, 2008

Var kommer allt vatten ifrån?

Imorse tömde jag ytterligare 17 mm ur regnmätaren från det senaste dygnet. Det börjar bli rätt tjatigt det här!

Hann få en maskin tvätt torr i lördags, resten hade blåst ur "lite grann" när jag räddade in det till torkställningen i vardagsrummet. Sen dess har det regnat... Till igår kväll när det började spricka upp lite, lite.

Vi fick igår besök av M & J - lite fika, allmänt hundsnack och lite föreningsjobb. Jag hade provbakat ett recept på en kaka med rabarber i, det blev bara hälften så mkt rabarber som det skulle varit men det gick bra ändå.

Sniglarna har börjat frodas i vätan, imorse hittade jag en som mumsade på spenaten. Dock har jag noterat att den rödaktiga salladen verkar få vara ifred. Den är ju lite beskare i smaken så den kanske inte passar slemkräken?! Dags att gå på jakt, tror jag bestämt!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Inte fran Kina iallafall - sag du vad de stackars cyklisterna fick sta ut med?!

Usch, sniglar. Jag tror du far skaffa sana dar ankor, och satta blyskor pa grabbarna.

Anonym sa...

Har du licens? För snigeljakt alltså. ;-)

Anonym sa...

Tack för kakan!! Kram /Maja