söndag, mars 29, 2009

Arbetsdag...

Ja, hemarbete är också arbete! Idag stod veckostädning på programmet för min del... B fortsatte måla brädor och spika upp dem på utsidan av det blivande uterummet. När jag var färdig med snabeldrake, dammtrasa och golvmopp tog jag hundarna och stack till skogs. På hemvägen körde jag förbi macken i byn och köpte frallor - gott med fika när jag kom hem.

Fortsatte med diverse städ- och plockprojekt inne, sen blev det en utryckning för att köpa skruv (bl.a.). Lite märkligt är att jag "måste" följa med på såna utflykter...? Nåja, Clas Ohlson har ju en del kul grejor så jag var väl inte helt motsträvig.

Efter hemkomst fick årets första glass (ja, sån köpt "på stan" alltså) smälta lite och sen tog jag Otto med mig och sprang en runda.

Innan grannarna kom för kvällens rastningsrunda, tog jag ut Otto och körde lite platsliggning. Han är inte dum, börjar fatta vad jag vill att han ska göra! Lägg ner huvet i backen...!

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh, stadsglass. Ja då är det vår!