onsdag, mars 11, 2009

Hur förvirrad får man bli...

Nu mina vänner ska ni få höra... Vårens studieprojekt är en halvfartskurs i pedagogik - återigen på distans. En viss frustration börjar sprida sig på kurshemsidan då det är väldigt dåligt med återkoppling från kursledningen på de inlämningsuppgifter vi producerat så här långt. Inte utan att vissa av oss börjat spekulera i om detta är någon form av "experiment" för att visa hur man reagerar på att göra saker utan återkoppling...?

Hur som helst, när jag satte mig vid datorn nu ikväll för att skicka in (något sent egentligen men jag har upptäckt att när det enligt kursledaren är deadline kl. 16 så stänger ändå inte funktionen förrän midnatt...) det senaste alstret så råkade (?) jag slänga ett öga på kursplan/litteraturlista som jag faktiskt rotat fram just för att det inte "händer" så mycket på nämnda kurshemsida. Och vad upptäcker jag? Jo - jag har läst helt fel bok!!!! Rätt författare (en av dem) och rätt utgivningsår, men i övrigt helt fel... Bara att författa ett mail till kursledaren (som vi ju då ändå inte hör särskilt mycket av) och förklara denna pinsamma miss. Nåja - jag har väl blivit klokare även av "fel" bok, men dock...

Om jag inte har hört något till på fredag, när jag ånyo ska till Lund i tjänsten, så funderar jag så smått på om det är dags att trava upp på institutionen (det är Lunds universitet som ger distanskursen) och fråga "ska det vara så här??". Får väl försöka få fatt i rätt bok då också kanske. Universitetsbokhandlarna brukar ju ha de böcker som är kurslitteratur... Eller så hoppar jag av eländet för det känns inte särskilt inspirerande just nu faktiskt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha! Eller inte, men inte mycket att göra åt i efterhand...
Man blir lite frustrerad när man inte hör nåt ja. Klagar ingen så tror de ju tyvärr att man tycker det är okej...

Bibbi sa...

Jag har nu skickat ett mail till kåren...