onsdag, mars 25, 2009

Hjälp?!

Idag jobbar jag hemifrån. Tanken är att jag ska gräva i dokumentträsket och granska ytterligare manualdokument. Just nu är dock inspirationen till detta på nollpunkten. (Dagens skörd av felrapporter är genomgången) Bestämde mig för att ta en förmiddagsfika (frukosten i form av fil o flingor inmundigades vid 06.15 så en kopp te och en macka sitter bra vid den här tiden). Tittade in i kylen och insåg att där börjar eka väldigt tomt, även vad gäller såna basvaror som ost... Suck. Dags att fylla på förråden, alltså. På något märkligt vis känns det som att så fort jag hoppar över att göra en större "helghandling" (jag vill inte direkt kalla det att storhandla) så sinar lagren fort. Till historien hör ju att vårt kylskåp inte är direkt stort - visserligen inte extremt litet heller - men det är i alla fall knivigt att få till en ordentlig "bunkring" av färskvaror.

Nä, jag får ta och bita ihop och hugga tag i dokumenten. Kanske skulle gå över på nästa dokument och låta det jag hållit på med hittills vila lite, så kanske inspirationen dyker upp?

Inga kommentarer: