tisdag, mars 03, 2009

Lärande...

Just nu läser jag ju en halvfartskurs i pedagogik. Oerhört fascinerande är att i alla de tre böcker jag läst hittills så har såväl Pavlov som Skinner dykt upp. Hundfolk känner väl till dessa förutsätter jag. Övriga brukar känna till Pavlov åtminstone. Eftersom det är mycket tågåkande för tillfället så ägnar jag tiden åt att läsa kurslitteratur. Har även lyckats lära mig att spela mp3:or i mobilen så jag kan plugga i hörlurarna och slippa höra omgivningens kackel. OK, det finns tyst kupé på tåget men riktigt så viktigt är det inte för mig. Måste bara ladda i lite mer musik i telefonen för nu börjar jag bli trött på de 7 låtar jag spelat runt runt idag!

Igår var jag supereffektiv efter jobbet. Hundpromenad först, backträning sen. Springa backe har jag inte gjort sen 1800-kallt typ. Var nog när jag gick på gymnasiet... Att göra det tillsammans med Otto var onekligen en utmaning eftersom jag inte vågar ha honom lös. Men det gick över förväntan! Fick upp pulsen (som jag visserligen tar manuellt) bra också. Försöker fortfarande få kläm på hur GPS-klockan funkar, det ger sig nog snart. Hoppas jag... Det största bekymret är hur jag får över all info jag vill ha till datorn!

Idag blev det prio på jobbet = en timme extra på arbetet. Husse är hemma och är krasslig så hundarna hade i alla fall sällskap...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Lektion 2: fylla mobilen med ljudböcker :)

Backe med hund låter jobbigt. Om han inte vill komma först upp förstås, så du blir släpad? Fast då blir det ju inte samma sak.

Bibbi sa...

Kan ju inte lyssna på ljudböcker samtidigt som jag läser kurslitteratur!

Otto springer gärna först när vi spinger på "slät mark", i backe blir det mer jämsides. Det är väl mest armtekniken som blir lidande men det funkade hyggligt ändå.