tisdag, mars 24, 2009

Så där ja...

Ikväll blev det en extra fleectröja OCH en dito väst. Så det blev inte lika fruset! Tack o lov, för attans vad det är kallt nu. -4 grader. Hutter! Fick rädda in en av mina planteringar IGEN...

Innan kursen körde jag lite lydnad med Otto. För andra gången i livet har han legat plats i grupp och det gick riktigt bra. Eftersom en av de andra hundarna varit uppe o traskat på tävling = hårdträning pågår så valde jag att behålla kopplet på och ställa mig på det. Onödigt att skapa ännu mer problem om busen skulle få för sig att gå upp. OK, han låg inte stensäkert men vi har ju inte tränat momentet supermycket, så att han satte sig efter ett par minuter kan jag ha lite överseende med. Jag jobbar nu stenhårt på att han ska ligga med huvet i backen, jag tror det är en bra idé på hundar som har mycket i huvet. Hellre att han pressar ner hakan i marken än att huvet snurrar rundor och kollar på allt runtomkring.

Kursen gick väl i stort sett bra. Det var en sån där gång när det blev lite väl många "hundrace". Det är precis som att om en av hundarna flippar ur, så gör resten det också?!

2 kommentarer:

Http://brewitzochco.blogspot.com sa...

Hej hopp!! Nä, jag har inte fått klabb, bara en hund som vet precis hur han ska göra och springer rakt in och lägger sig jättefort utan att vänta på kommando.......

Bibbi sa...

Åja, det är ju en form av klabb det också, när de tänker för mycket själva de små liven...