lördag, mars 28, 2009

Trött

Ja, vissa gånger blir jag, som jag konstaterat tidigare, ofantligt trött på föreningsarbete. Ibland undrar jag om vissa människor MÅSTE leta fel oavsett vad man hittar på. Och hur dessa personer skulle uppleva det om de själva blev utsatta för det jag (och flera av mina vänner - ni vet vilka ni är!) blir utsatta för med jämna mellanrum. Så, nog om detta.

De senaste dagarna har det gått så långt att jag brottats med sömnsvårigheter - kan helt enkelt inte koppla av hjärnan. Härommorgonen kommenterade t.o.m en av mina närmaste kollegor att jag såg ut ungefär som om jag sålt smöret och tappat pengarna. Det är såna dagar jag verkligen undrar vad jag håller på med! Man måste ju onekligen vara eldsjäl för att utsätta sig för dessa känslor!

Funderingarna kring tillökningen i hundflocken fortgår. Imorse råkade B få syn på en notis i vår lokala dagstidning - springervalpar. Med bild... "Oj vad söt". Och då var den nog inte gammal på bilden, den valpen! Hm.

Idag har vi... röjt (det blir ju, som jag konstaterat tidigare, mycket bråte när man bygger om) och kört till återvinningsgården. Köpt brädor och färg (det var meningen att jag skulle måla, men eftersom inte fuktspärren torkat över natten som planerat, högg B tag i penseln i stället). Handlat mat. Som jag nog också konstaterat tidigare - en av nackdelarna med att bo lite så här halvvägs ut på landet är att det är en viss transportsträcka till butiker och sånt. Det tar alltså TID med allt vad inköp heter, om det inte är sånt som kan införskaffas i den lokala Ica-butiken.

När vi kom hem tog jag hundarna på promenad och B högg tag i målarpenseln. Jag har faktiskt tillåtit mig att slappa en del under dagen - började läsa en bok på tåget igår och den högg verkligen tag i mig. "Busters öron" av Maria Ernestam, ett lån från en kollega och för en gångs skull INTE en deckare. Jag har ju som sagt mest läst kurslitteratur de senaste 6-7 månaderna så det är riktigt skönt att låta hjärnan slappna av och försvinna in i en annan värld. För andra gången på hyfsat kort tid i o f s... Dessutom kom medlemstidningen för "Månadens bok" i veckan och månadens bok är: Elizabeth George's senaste Lynley-deckare. Jag läste dessa böcker långt innan det blev TV-serie av dem och har verkligen längtat efter den här - funderade faktiskt på att köpa den på engelska, men nu kommer alltså den svenska översättningen snart i en brevlåda nära mig! När jag bläddrade i sagda tidning började jag också fundera på Håkan Nessers senaste - hur var det nu, hade jag den... Upp i sovrummet och kolla högen av olästa böcker. Och jodå, där låg den. Enligt leveransbeskedet från bokus.com så kommer nästa bunt kurslitteratur på måndag och nästa inlämningsuppgift ska vara inne på påskafton (!) så det blir till att hugga tag i facklitteraturen i nästa vecka igen.

Bristen på sömn gjorde att jag somnade tämligen omgående framför TVn igår kväll. Ikväll är B och jagar vildsvin så jag ska försöka hinna göra lite nytta framför datorn... Leta efter en ny bädd åt hundarna t.ex.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Kan meddela att det är ofantligt skönt att ha sabbats-"år" på obestämd tid från eldsjäleriet. I morgon ska jag fullgöra ett av årets tre idéella uppdrag; tävlingssekreterare. Sen är det två mh i höst, men i övrigt ska jag hålla mig lugn.

Busters öron är ruskigt bra, med betoning på ruskigt. En ... suggestiv bok. Har precis fått efterföljaren i brevlådan så den ska jag ta tag i vad det lider.

Unknown sa...

Läsa bok är inte "slappa" i lat bemärkelse, det är nyttig egentid! :)
Matshopping är inte kul. Internetvarianten är klart smidigare, framförallt lockas man inte av alla extrapriser som lömskt placerats ut på vägen till kassan! Men det ska ju vara tillgängligt också.