måndag, mars 09, 2009

Mässa, föreläsningar och möte...

Dagarna har rusat iväg den senaste tiden!!

I fredags tog jag med mig svärmor och åkte till Malmö. Som en del i Hem&Villa-mässan ingick nämligen "Skånsk trädgård" och eftersom vi bokat upp hela helgen med annat bestämde jag mig för att ta ledigt en dag och passa på och se mässan (vi har lyckats missa den tidigare år också). Svärmor som jobbar på schema hade en ledig dag som inföll mycket passande! Nu ska jag väl villigt erkänna att har man som jag varit på "Nordiska trädgårdar" på Stockholmsmässan så var det här väldigt litet. Men en kul utflykt i alla fall!

I lördags var det dags för föreläsning på klubben: "Vett och etikett i hundvärlden" med Memea Mohlin. Ja - rubriken var väl kanske lite spretig men det handlade i alla fall om hur vi 2-beningar kommunicerar med våra 4-benta vänner. Eller missar att kommunicera? Jag tror att de flesta fick med sig något hem från dessa timmar.

På kvällen var det dags att fira svärmors födelsedag - smörgåstårta är mums!

Igår söndag fortsatte vi med Memea, nu i samband med Skåne-Blekinge Hundungdomsdistrikts årsmöte. Temat för dagen var Hundens kroppsspråk. Det är en del man inte tänker på får jag ju erkänna... Efter föreläsningen fick jag agera taxi och köra Memea till flyget, medan det gjordes en workshop om vad klubbarna vill med distriktets verksamhet. Lagom när jag kom tillbaka var det dags för årsmöte. Och så småningom var den dagen också slut...

Och jodå, hundpromenader hann vi med också även om det inte blev några större träningsinsatser. Igår blev jag också varse att SBK-distriktet skjutit upp det möte som skulle infallit på lördag. Tack för det... en ledig lördag tackar man ju inte nej till så att säga...

Idag har det mest varit jobb och hundpromenad. Borde ha sprungit en sväng också men en tendens till huvudvärk gjorde att jag avstod.

Inga kommentarer: