onsdag, augusti 25, 2010

Möte i Monsunen?!

Inatt och imorse formligen VRÄKTE regnet ner... Det är inte utan att det är höstkänning, imorse var det dessutom rätt så mörkt när jag steg upp och gick ut. Visserligen lite tidigare än vanligt, pga förmiddagens uppdrag i jobbet, men ändå. Jag VILL inte ha höst, inte riktigt ännu...!! Framför allt vill jag inte ha de förbaskade mörkret. :-(

Igår lyckades jag i alla fall överlista (?) vädret genom att slänga in regnstället i bilen innan jag körde till klubben för att träna agility (och fixa med PM till söktävlingen om några drygt 2 veckor). Det såg rätt mörkt ut på himlen, men strategin lyckades och vi tog oss "torrskodda" genom träningspasset. Mina kamrater valde och byggde en klass 2-bana (tror den var aningen modifierad mot den ursprungliga?) medan jag höll på med det där PM:et... Det började med en ganska snäv sväng i starten och den fungerade över förväntan, men sen var hinder 5 en "nästan" rak tunnel som skulle leda till hinder 6 som var slalom. Något till höger stod a-hindret, som till synes inte BORDE vara inbjudande. Men eftersom jag har en hund som älskar klätterhinder, så drog han ju rakt upp på A:et. Inte bara en gång, utan två... Tredje försöket placerade jag om mig själv något och då gick det bättre. Sen hände det lite annat (läs: ohörsamhet) i samband med att A:et SKULLE tas, som gjorde att jag tog en time-out och gick av banan. Medan jag stod där och tittade på de andra, konstaterade jag att jag nog fegade onödigt medan Otto var inne i tunneln på vägen mot slalom - om jag bara springer på där så att jag möter upp honom efter tunneln borde det bli en säkrare slalomingång? På't igen, och den här gången sprang jag på, rejält! Och minsann. Det blev ett sånt där träningslopp som gav känslan att "OM" han bara går så där på tävling någon gång så...! Ja, då är vi "farliga". Vis av tidigare erfarenheter nöjde jag mig där, och gick av honom lite och stoppade in honom i bilen. Det har hänt lite för ofta att jag "ska bara prova en grej till" och så blir det bara pannkaka. Max 2 varv på bana, har jag därför bestämt mig för. Lazer fick komma ut och springa lite tunnlar och mellan hinderstöd också. Ett bra träningspass, helt enkelt!

Inga kommentarer: