söndag, augusti 01, 2010

Spår!

Idag hade vi hastigt o lustigt bestämt träff i vår lilla träningsgrupp (minus en, som inte kunde med så kort varsel). Det blev spår för hela slanten... Först ut med kortaste liggtid var Lazer. Hans spår fick väl ligga i ca 25-30 minuter och han tuffade på fint. Jag hade börjat spåret i ena hälften av ett traktorspår (igenvuxet!) och sen vikit av lite försiktigt in i skogen. Inga problem! Han hittade favoritleksaken som låg i slutet också. J som gick med bakom som snitselplockare och allmän "support" var lyrisk: Vilken spårhund!! Jo, han är ju det, mitt lilla svarta troll. Det finns ju nästan ingenting han tackar nej till när det gäller att jobba. Eller ja, inget vi provat hittills i alla fall (rallylydnad var det ju mest jag som inte gillade). Övriga hundar kördes igenom i tur o ordning och efter 4 timmar i skogen bar det hem igen.

Lite fix och don hemma och sen tog jag ut den lille krabaten på en promenad bara han och jag. Vi har konstaterat att vi måste ta ett krafttag med det här med att gå i koppel. Det är den kommande veckans projekt således, jag ska ha enskild promenad med Lazer varje dag. Basta!

Inga kommentarer: