söndag, augusti 15, 2010

Vad gör jag hela dagarna...

Igår roade (?) jag mig med att notera VAD jag gjorde och HUR lång tid det tog, under dagen. Vissa saker stjäl onekligen mer tid än man tror - t.ex. detta att vika ihop och lägga undan tvätt... :-) Roligare, och mer förståeligt att det tar tid, var det att ta promenader på "tu-man-tass" med samtliga hundar. Lazers inkluderade naturligtvis koppelträning så det var den kortaste av dem, Hampus fick en lite längre tur och Ottos blev längst. Den sistnämnde var riktigt behaglig att promenera med ensam! Nu mötte vi i o f s inga andra hundar eller katter eller så... ;-)

Utöver det hann jag och Lazer träna lite slalomingångar, sitt-stanna kvar och ligg.

Husse var i skogen och byggde jakttorn inför älgjakten, om någon undrar varför jag var helt själv med alla 3 hundarna.

Plockade av vinbären från busken och det blev en halvliter, inte mycket att göra nåt av så det blev en kaka på ett par av decilitrarna, resten fryser jag nog in. När björnbär och hallon mognar går det kanske att göra lite sylt eller nåt?

Sent på kvällen gjorde vi en liten utflykt... Det hade flyttat in getingar i en vakkoja (vildsvinsjakt) som B lovat försöka eliminera. OM utifall att getingarna skulle vara snabbare än han var, så ville han ha mig med som backup (typ kunna köra i full fart till akuten vid behov). För att getingarna skulle vara lite trötta körde vi dit efter mörkrets inbrott. Vi visste ju att det inte var helt omöjligt att där skulle finnas vildsvin på platsen, så vi smög fram ganska försiktigt, och hörde hur de små kultingarna pep och mumsade!! När mamma gris fick vittring på oss, röt hon till så jag höll på att hoppa upp i närmaste träd!! Va f-n här finns väl inga lejon, var känslan ungefär... Eftersom jag VET att många därute är väldigt oroliga över att möta ilsken gris på skogspromenaderna så vill jag påpeka att detta alltså skedde kl. 21.30 när det var mörkt ute och på en plats där man alltså medvetet fodrar för att kunna skjuta av lämpliga djur. Jag har aldrig sett ett vildsvin i skogen om jag inte har "letat" efter dem, brukar B hävda och jag håller med... Men han har väldigt roligt åt min reaktion. Hmpf.

Idag har jag varit i Malmö större delen av dagen och dömt freestyle åt Oxie Hundungdom. Det var tävlingar på Ribersborg i samband med World Cup i fälttävlan. Det var en MASSA aktiviteter med häst och hund. Under lunchpausen passade jag på att titta lite på precisionskörning och DET är onekligen imponerande, eller som min danska domarkollega sa; det kan ju vara svårt nog med en bil... Det var ganska få startande i freestyletävlingen, vilket naturligtvis gjorde uppdraget rätt så lugnt. Det är betydligt mer stressigt när det är många som ska bedömas!

Och äntligen börjar dahliorna och hibiscusen blomma i trädgården. DET har jag längtat efter!

Inga kommentarer: