tisdag, december 25, 2007

Datorvita dagar

I brist på snö bestämde jag mig för att ta några "vita" dagar - från datorn...

Julen i Skåne har annars varit grön. Väldigt grön. Och mulen och dimmig. I söndags såg vi faktiskt solen några minuter, strax norr om Hallandsås.

I fredags gick Otto sitt första skarpa eftersök på ett vildsvin, med mycket gott resultat. Inte utan att man blir stolt!

I lördags åkte bägge hundarna med husse på jakt och jag "julstökade" lite här hemma. Eftersom det inte bedrivs något firande med gäster hos oss så är det mest för vår egen skull som jag städar - men vissa saker behöver man ju ta tag i någon gång om året...

I söndags var även jag med till skogs, och igår var det som sagt julafton. B är nog den enda jag känner som sätter igång med "trädgårdsarbete" på själva julafton... Vi har en inhägnad runt "trädgårdsodlingarna" och den har nu utökats något. Jag fick upp de sista julgardinerna (har onekligen legat efter i år men pyntar ju faktiskt BARA för oss själva!).

Julfirandet ägde - som vanligt - rum hos Bs syster med familj. Mat på längden och tvären och paket, naturligtvis.

Idag tar vi det lugnt. Det är ju julfrid i skogen så någon jakt är inte aktuell. B har dock tagit båda hundarna och en granne med sig för en promenad i skogen, och jag tar det lugnt med korsord och lite bloggande. Och jo, så har jag svarat på några kommentarer...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken julklapp! Jag slipper koden!

Bibbi sa...

Ja det var ju bara en inställning...

Anonym sa...

Oj jag råkade posta min kommentar under det förra inlägget, vill du veta vad det står får du backa.....Kram Anne