fredag, december 14, 2007

"stor i käften"...

Det är ju Folktandvårdens "slogan" för "Frisktandvård"... vilket jag har. Ska in dit om en timme så får de titta på min trilskande visdomstand. Någon akut utdragning blir det väl inte frågan om, skulle tro att man vill häva inflammationen (det är ju säkert en sådan som är anledningen till att det gör ont) först. Som vanligt lär jag väl få en åthutning om att "du måste använda tandtråd". Som om jag inte visste att jag fuskar på den punkten! Nåja. Det är bara att bita i det sura äpplet. Hepp... Fördelen med "Frisktandvårdsavtalet" är ju att allt sånt här ska ingå så förhoppningsvis blir jag inte utfattig på besöket.

Insåg nyss när jag läste mitt förra inlägg att mitt uttalande där om att det nog inte borde bli så svårt att lära Otto momenten i ettan, också lät lite "storkäftat". Men husse har faktiskt grundat för flera av momenten och det är en lättlärd och arbetsvillig hund...

1 kommentar:

Lime sa...

Dagens tips från en som också varit dålig på tandtråd: Placker eller någon annan tandtrådsbygel. Fantastisk uppfinning.