tisdag, december 11, 2007

Ett ljus i mörkret

Vet-besök med Hampus:
T.o.m vet konstaterade att det var "länge sen sist". Med tanke på hur förra året var på den fronten så...
"knutorna" på ögonlockskanterna är med största sannolikhet inget att oroa sig för. Garantera kan man ju aldrig, men jag ser detta ganska ofta, menade vet. Så länge hunden inte är uppenbart störd, behöver man inget göra. Å andra sidan är det ju bättre att åtgärda medan de är små och ytliga. Tja, jag ska tänka på saken. Det får väl bli efter nyår vi tar tag i detta, tror jag...

Tandskrället påtalar sin existens när effekten av Ibumetinet börjar klinga av... Men så länge jag har medicin i kroppen så går det ganska bra.

Ikväll har vi passat på och handlat lite julklappar, skönt att få en hel del undanstökat. Jag hittade t.o.m ett julklappstips åt mig själv. Fick blunda medan B betalade... ;-)
(H - du får komma hit över nyår så kan vi frossa...)

Det fick bli lite jobb nu ikväll också för att komma ikapp eftersom vet-besöket skedde på em. Nu har jag ÄNTLIGEN fått ur mig det förbenade protokollet. Då ligger jobbets webbmail nere. Typiskt!!

3 kommentarer:

Bibbi sa...

Och bara för att jag skrev så där så kom webbmailen igång igen några minuter senare?!

Anonym sa...

Skönt att det inte verkar vara något allvarligt med Hampus ögonlock. Men veterinärerna lär få mycket att göra efter nyår. Här blir det också att vänta med op. till efter helgerna.

Unknown sa...

Men vad skönt att det inte var nåt fel!!! De har inte mellandagsrea förstås, de små veterinärerna? Borde de ha! :)

Er... Frossa? Har du fått en dunk Ragnar??? Eller... Hm. Ja jag vet inte. Fast jag tror jag är i Storhogna över nyår. Attans också!!!