torsdag, december 06, 2007

Ynklig!

Det är inte kul att vara på tjänsteresa och samtidigt vara sjuk... Tydligen spred det sig en flunsabacill på julfesten i fredags för ryktesvägen sägs det att det är många i företaget som är "halvkassa". Själv har jag de senaste dagarna upplevt hur den hosta som innan var sviterna av den gamla förkylningen, ökat i omfattning. Nu snuvar jag också... och pappersnäsdukarna börjar ta slut... Hade jag varit hemma hade jag nog inte varit på jobbet idag, när jag vaknade imorse var sängen på hotellet sjöblöt. Förhoppningsvis betyder det ju att jag är på bättringsvägen och att febern (som jag nog hade igår kväll) håller på att ge med sig. (Nej, jag släpar inte med mig febertermometer på såna här resor, jag har imponerat nog på kollegorna de här dagarna med mitt lager av huvudvärkstabletter och annat "bra å ha"...)

I eftermiddag flyger vi i alla fall tillbaka till Sverige och det blir helt klart ett besök på Boots på flygplatsen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket elände! Är man sjuk ska man vara hemma. Hoppas du kryar på dig snabbt iaf, och att hemresan gick bra.

Unknown sa...

Boots har bra medicin :) Håll dig i horisontalläge nu så du slipper vara ynklig så länge!