måndag, december 31, 2007

"Titta - solen!"



Det är inte utan att man efter dessa gråa decemberdagar vill citera första Sällskapsresan-filmen (när de sitter på planet och kommit upp ovanför molnen): Titta - solen!! Idag har nämligen solen visat sig riktigt mycket!

Jag har fullständigt medvetet hållit mig borta från datorn rätt mycket de här dagarna. Behöver vila på "längden och tvären" känns det som... Naturligtvis har jag inte gjort hälften av det jag hade tänkt mig under helgledigheten - men vad katten! Nåt ska jag ha att göra 2008 också!

I lördags tog vi en tur till Helsingör och strosade runt där. Någon gång måste jag försöka komma dit när det är vackert väder för hittills har jag bara sett den staden i gråväder!

Idag är husse och Otto på jakt (inte helt ovanligt vid den här årstiden när det är lediga dagar). Jag och Hampus tog kameran med oss och åkte till skogen på en härlig promenad. Lite bilder kommer här!



























Bland julklapparna till hundarna fanns ett nytt halsband till Hampe... Vi har en "vän till familjen" som syr såna och Otto fick ett för några månader sen... Fast det var lite "ballare" än fågelskrämmorna Hampe fick!






























Apropå julklappar så fick ju grabbarna naturligtvis paket på julafton. Processen med såväl paketen som innehållet höll på att bli kort. Varför måste alla leksaker slitas sönder?!







3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, mjuka leksaker SKA slitas sönder. Fråga Karlsson... ;-)

Gott Nytt År på er!

Lime sa...

Varför?? Måste du fråga det?? För att det går förståss. Om det inte var meningen att de skulle strimlas så skulle ju leksakerna vara kraftigare...

Blir det något tennisproffs i år då??

Anonym sa...

härligt att se solen!! Saknar den mkt här med, även om vi fått seiallafall litet av den,den senaste tiden så är det just för litet..... och jo - leksaker SKA slitas sönder!!

http://hjordis72.spaces.live.com