lördag, juli 25, 2009

196...

... mail ligger det i mappen med anmälningar till vår agilitytävling i augusti. Av dessa är nog några dubbletter som ska sorteras bort men det är milt sagt lite jobb med att registrera in alla dessa. Och som vanligt så betalar ju de flesta sista dagen även om de skickat in anmälan i god tid - och jag registrerar inte obetalda anmälningar, varken i agility, lydnad eller bruks. Blir bara ett j-a meck att ta bort dem igen sen om det inte kommer några pengar.

Igår var jag nere på klubben och hämtade hem inbetalningspappren för den senaste veckan och sen dess har jag jobbat i perioder med anmälningarna. Pust! Vädret är milt sagt varierande så det gör mig inte så mycket att sitta inne.

Igår hade vi alla sorters väder utom snö och hagel tror jag... Strålande på förmiddagen - så jag hängde ut tvätt. Sen drog jag ner till klubben strax efter lunch (medan B och "vår" snickare S försökte få rätsida på våra glaspartier till uterummet) och hämtade ovannämnda papper samt körde lite agility med båda hundarna. Inget avancerat alls utan mest "aktivering". En av herrarna i stug-&materialkommittén var på plats och klippte gräs så jag passade på att vara lite snäll och flytta hinder när han kom ner mot ag-banan. Har på andra klubbar sett hur folk "strategiskt" försvinner iväg på rastningsrunda etc när gräsklippning pågår för att slippa ifrån att flytta hinder och så tycker jag inte att man gör! Lika illa om jag kört ner och tränat och sen stuckit utan att lyfta ett hinder. Ska klubben funka måste ju alla hjälpas åt.

När jag körde hemåt så såg jag ett STORT svart moln... Hann precis hem och slita ner tvätten, då började det stänka, för att sen övergå i störtregn. Och då kollade jag ändå radarbilden på dmi.dk innan jag hängde ut tvätten - då fanns det inte ett spår av regn över Skåne?!

När störtskuren var över så sken det upp igen...

Idag är husse och övningsskjuter - det drar ju ihop sig till jaktsäsong. Själv sliter jag som sagt med agilityanmälningar och sen ska jag försöka se till att komma ut och springa. Något personbästa på tjejmilen lär jag inte få till i år, men jag måste komma i LITE bättre form i alla fall! Vädret är lika märkligt som igår, känns som regnet hänger i trädtopparna men inget syns på radarbilderna...

Husvagnen packas ur sakta men säkert kan man väl säga - började med tvätten igår och idag har jag plockat in de kläder som fortfarande var rena och oanvända.
Fortfarande har jag förresten inte läst en enda av de böcker jag sparat på till semestern?! Mer än den där ljudboken jag lånade på biblioteket - den har jag lyssnat på medan jag gjort annat, som att diska, dammsuga (japp - med ploppar i öronen så gick det), regga ag-anmälningar osv. Jag börjar verkligen gilla konceptet ljudbok!! Kanske dags att gå ur den "vanliga" bokklubben och gå in i en ljudbokklubb istället? Det är Guillous "Men inte om det gäller din dotter" jag har lyssnat på nu. I högen att läsa ligger Håkan Nesser, Leif GW Persson (inget jag köpt eller läst tidigare men ingick i ett paket i min bokklubb förra sommaren) samt Barack Obama. Tänkte att jag MÅSTE läsa något annat än deckare någon gång... Korsord har jag i alla fall hunnit roa mig med en del under semestern, t.ex. medan vi rullat fram på vägarna.

Inga kommentarer: