onsdag, juli 15, 2009

En ny rabatt - och är det inte det andra så är det det tredje...

Igår fortsatte jag så anläggningen av en ny rosrabatt utmed ena sidan av tomten. Min tanke är att det på ett ganska (nåja) lätt sätt ska gå att expandera denna plantering utmed staketet.

Lite skum vinkel blev det...

Clematis "Cyanea" - en tidig sort så blomningen får vi vänta på till nästa år...

Lammöron ska bli marktäckare är det tänkt.


Western Sun


Kronprinsessan Mary
Eftersom det var tisdag var det agilityträning på kvällen. Och är det inte A-hindret så är det balansen som "drar" Otto ifrån den tänkta vägen. Fullständigt medvetet valde jag en bana för gruppen att träna, där man vid utgången från en tunnel hade hela 3 möjliga hinder att gå till; platten, A-et och ett hopphinder (som var det rätta alternativet). Efter ett par försök fick jag väl till den delen hyfsat - men efter hopphindret stod balansen till höger och det hopphinder som var rätt väg till vänster. Där ville Otto återigen bestämma vägen själv. Suck. Det blev dessutom något "knyckel" med platta tunneln, den får vi nog ta och träna lite mer på...

Projektet "putsad hund" går vidare - för tredje dagen i rad har Hampus blivit utsatt för genomgående borstning och kamning. Idag kom även underullskniven fram... Nu har jag snart rensat bort en halv hund känns det som - han måste ha blivit något halvkilo lättare vid det här laget!

Idag drabbades jag dessutom av baddräktsångest för första gången i mitt liv. Jag insåg att jag faktiskt inte vet om jag överhuvudtaget kommer i mina baddräkter och bikinis! Det har ju blivit några trivselkilon de senaste åren. Eftersom vädret är milt sagt varierande men mestadels varmt, så kanske det kan vara läge för bad någon dag...

2 kommentarer:

Tina sa...

Fina blommor! Får dom vara ifred av hundarna;) Hoppas det gått bra för er på utställningen.

Bibbi sa...

Jo Tina, det mesta av våra rabatter är inhängnat = hundsäkrat. Även den nya rabatten ska säkras nu när vi är hemma igen!