söndag, juli 05, 2009

Magiska morgnar

Ja - då händer det igen - mina blogguppslag försvinner... Men den här gången kom det tillbaka!!

Jag vet att många nu kommer att konstatera att "som om vi inte redan visste att hon är tokig..." men här kommer en liten reflektion (igen, tror jag): Det är något magiskt över tidiga sommarmorgnar!! Det är något med känslan som jag inte kan sätta på pränt men jag tycker det är helt fantastiskt att vara ute och gå med hundarna även innan jag ska till jobbet vid den här tiden på året. Ja - när solen skiner, alltså!

Jag har nog aldrig varit mycket för att sova bort dagarna och vara vaken på nätterna - och det blir allt värre med stigande ålder. Hur ska det bli när jag blir pensionär....?? Pratade i o f s med mamma häromdagen och där sovs det numera, påstod hon. Även pappa har ju passerat strecket för ålderspension så nu har de nog lugna dagar tror jag. Om det inte är tandläkar- eller läkarbesök inplanerat, eller andra "heldagsprojekt". Det är märkligt hur sådana saker verkar bli en "happening" när man slutar jobba?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag får citera pappsen - angående nån (pensionär) han försökt få tag på: "jag ska skicka ett vykort på torsdag så då kan jag inte gå ut på måndag, och på tisdag ska jag ju skriva kortet och så köpa frimärket på onsdag..."

Det är då man ska ut och springa förresten! Om man helst vaknat av sig själv förstås. Händer ju inte alltför ofta...

Bibbi sa...

Nu är inte morgonlöpning någon favorit alls egentligen och på hemmaplan med hundar som ska rastas osv nästintill ogenomförbart. På tjänsteresor är det dock oftast enda tiden på dagen då det är möjligt att genomför någon form av träning...