onsdag, juli 29, 2009

Rubrik?!

Eftersom dagens blogg blir något spretig så hittade jag ingen bra rubrik.

Det är nu nästan 6 år sedan jag flyttade från Stockholm och fortfarande får jag ibland frågan "men SAKNAR du inte storstan". Svaret är - nej. Det jag saknar är "nära och kära" och - diskmaskinen jag hade i lägenheten jag bodde i innan jag flyttade hit ner. DET är nämligen tråkigt - att diska... och eftersom det ganska ofta är B som lagar mat, faller disken på min lott. Nu har vi vissa planer på att så småningom klämma in en dylik tingest i köket - nu finns det plats när tvättmaskinen fick ett eget rum...

Igår var det tisdagsträning med agilitygruppen. Det gick som vanligt dvs Otto började med att springa och hälsa på T som tagit med sig videokameran och placerat sig strategiskt på banan. Efter att jag har "hutat åt" honom så går det sedan bättre med den delen men jag börjar faktiskt allvarligt fundera på vad jag ska göra åt detta?! Ffa är det i starterna det händer så jag tror vi ska fokusera mycket på startträning med "domare". Sen hade vi ställt ut en oxer på banan då en av kamraterna varit och tittat på tävling och noterat att detta hinder dyker upp allt oftare - och ställer till problem för hundarna. De mindre hundarna hade inga problem men large-hundarna... Otto kraschade rakt in i det första gången, en annan hund testade att "studsa" mellan främre och bakre bom. Helt klart tror jag att dessa problem - både för vår del och andras - beror på att man slarvar med inlärningen av det hindret. Och sen står det plötsligt där på en tävlingsbana... Minnesnotering för höstens fortsättningskurs - LÄR IN oxern på precis samma sätt som alla andra hinder!! För egen del är det nu starter, platta tunneln och oxern (som Otto i o f s klarade utmärkt på andra varvet) som behöver "nötas" lite. Platten började strula före semestern - oklart varför men dock.

Och så satt jag igår och mailade till de personer som anmält till vår agilitytävling men där jag inte lyckats hitta några inbetalningar. Hittills är det 3 st som har svarat att de inte ska vara med av olika skäl... VARFÖR kan man då inte höra av sig till klubben och tala om det?? INNAN denna fråga kommer? Vi har ju en hemsida och en allmän mailadress - hur svårt kan det vara?

Idag på morgonen fick jag ett ryck och frostade av frysen och städade kylen. Hur smart detta är mitt i rötmånaden kan man ju fundera på men vi har ju i alla fall en frysbox också där de varorna hamnade. Kylvarorna klämde jag ner i en kylbox med kylklampar och hoppas på det bästa.

1 kommentar:

Unknown sa...

Varför skulle du sakna stan när du bor så skönt på landet? Tack för smarrigt fika! :)