måndag, juli 13, 2009

Semestern har börjat

När man har semester ska man ju göra saker man inte gör (så ofta) annars, eller hur var det nu...?

Idag har jag roat (?) mig och hundarna med en schamponering. Det är inte så ofta jag tvättar hundarna ordentligt, oftast räcker det ju med en avspolning om de har blivit leriga och med tanke på fästingmedel osv så undviker jag helst schampo. Nu kändes det dock som att det var dags, av flera olika skäl.

Första problemet var att hundschampot var slut. Tja, eftersom jag skulle till vet för vaccination av Otto så blev det en sväng in på den hyfsat stora djurbutiken i Ängelholm (där vi har vår "husveterinär"). Där blev jag stående en lång stund vid schampohyllan. Ett vanligt enkelt schampo, så enkelt var det ju INTE... Till slut tog jag en sort som bl.a. var avsedd för valpar = milt!!

Nästa problem var att få in Otto i duschen och få honom att bli kvar där. Han har varit väldigt intresserad av det nya badrummet så helt omöjligt skulle det väl inte vara. Och det gick faktiskt förvånansvärt enkelt! Skönt att slippa bekymra sig om eventuellt "spill" - vi har en extra golvbrunn... När den ene var klar, var det dags för den andre. Hampus liiiider svårt med hela sitt väsen när matte utsätter honom för såna här behandligar. Min rygg lider också. Jag ÄR sugen på att skaffa ett trimbord och ställa i duschen vid dessa tillfällen... Men det är ju inte så ofta som tur är.

Imorse regnade det men under dagen har det spruckit upp och blev en ganska fin dag till slut. Imorgon ska jag försöka få ner mina stackars rosbuskar i jorden ordentligt. Nu har jag köpt riktig rosjord och allt. Hej och hå... Sysslolös är jag inte, som sagt!

Och nu är lille Luke såld och levererad. Så någon bordercollie blir det INTE.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jotack - kattschampo är ännu värre! Vilken djungel! Och då ska man dessutom komma ihåg att de slickar i sig eventuella rester dessutom...