tisdag, juli 28, 2009

Förvirring och väntan

Jag fattar just nu ingenting. Jag som ALLTID brukar betala alla räkningar i tid, har inom loppet av 2 månader fått påminnelser på 2 olika fakturor. Det märkliga i kråksången är att i ena fallet är det en sån avgift som man får 3 avier för en gång i kvartalet och då brukar jag lägga upp alla 3 som "kommande betalningar" i internetbanken. Tydligen har jag totalt glömt detta denna gång?! Jag tycker det är oerhört pinsamt att missa betalningar, oavsett storlek och mottagare, så nu måste jag helt klart ta mig en funderare på det här. Dags att skaffa autogiro kanske. Eller strukturera tillvaron lite bättre? Nu ska jag i alla fall inte plugga något i höst, så kanske jag lyckas hålla hjärnkontoret lite mer ordnat än det var under våren.

Vidare så har vi haft mailkontakt med matten till den tilltänkta valpens mamma. Ja, vi har kommit dithän att nu är det jaktcocker vi siktar in oss på, helt enligt husses önskemål... (och jag har ju den lömska baktanken att om inte hunden funkar till det JAG vill så får ju i så fall husse ta över den och göra den till jakthund) Beräknad leverans, OM löpet kommer igång som planerat och det BLIR någon hanvalp (vad gör vi annars - köper en tik???) och vi FÅR köpa den, blir nog någon gång i - januari... Lite läskigt känns det här - för andra gången i historien börjar vi nu planera för en valp innan parningen ens är gjord. Förra gången var med Birk, som vi ju tyvärr inte fick ha kvar i livet. Otto blev ju ett "hastköp" pga den förlusten, och Hampus var ju ett totalt... impulsköp får man väl kalla det.

Läste förresten i senaste numret av Brukshunden om en tjej som lyckats med något jag tycker är klart häftigt: att kvala till SM i både agility, lydnad och spår!! SÅ häftigt. OK, med en arbetsvillig hund och en förare med lite träningsnarkomantendenser så borde det väl inte vara HELT omöjligt, men det är ändå inte SÅ många som kombinerar tre grenar på elitnivå.

1 kommentar:

Lotta sa...

Åh, spännande med valpen. Och lång väntan. Hoppas det går vägen!