måndag, juli 27, 2009

En säck...

... har idag rensats ut ur våra garderober, hyllor och byråar. Kläder som är för små, halvslitna, aldrig används - varför spara på sånt?! Det där med "för små" blev dock en tankeställare - det visade sig att jag inte är den enda i familjen som hade lite problem med vissa byxor. När semestern är över blir det till att ta tag i det här med "ätvanorna". Jag VET nog ganska väl vad som behöver göras. Mer frukt och grönt, mindre... onyttigheter. Som vanligt har jag en tendens att skylla lite på projektet - är det konstigt att man missbrukar socker med det läget vi har på jobbet ibland?!

När husse kom hem körde vi direkt till skogs och tog de 2 spår jag la ut åt Otto i förmiddags. Nu är jag inte särskilt "bra" som spårläggare för viltspår. Det är för mycket att hålla reda på - klöv som ska släpas, blod som ska stänkas, sätta snitslar.... Det sistnämnda undviker jag ju gärna så mycket det går just för att man ska vara säker på att hunden verkligen går i spåret även när det gäller "vanliga" människospår för träning. Försöker hellre ha koll på naturen. Det blev dock ett problem här eftersom jag lagt TVÅ spår. Det klarade inte min hjärna riktigt. Ottos insats var väl "så där" får man nog säga. Vi ska "på't igen" senare i veckan och då ska jag snitsla ordentligt så att vi vet var spåret går. Samtidigt så känner jag att när det gäller eftersök i skarpt läge så har man ju ingen aaaaning om var djuret har gått...

Jag har även läst ut en av mina semesterböcker. Håkan Nesser - "Berättelse om herr Roos". Nessers böcker är ju lite "egna" eftersom han uppfinner sina egna miljöer, den här som är nr 3 i Barbarotti-serien fortsätter även på samma spår som de 2 tidigare - det tar typ halva boken innan "nåt händer". Annars så var det väl ungefär vad jag väntat mig. Lagom att varva garderobsstädningen med....

2 kommentarer:

Tina sa...

Den har jag läst jag tyckte det blev så sorligt slut/Tina

Lotta sa...

Hehe... jag har lagt ETT viltspår i mitt liv. Och det var mycket att hålla ordning på. Dessutom lyckades jag slaska ut ungefär 0,75 liter blod på 400 meter... Men hunden lyckades. :)