torsdag, augusti 06, 2009

Hoppsan...

... så var det plötsligt torsdag?! Vart tog tisdag och onsdag vägen...

I tisdags var det som vanligt agilityträning och nu börjar gruppen bli lite orolig när jag "avslöjade" att det finns en viss risk att det inte blir någon fortsättnings-fortsättningskurs, det här gänget börjar bli så pass duktiga så vi måste nog prioritera de som gick nybörjarkurs i våras - och helt nya ekipage... Raskt började de fundera på hur de skulle lyckas få mig och M att fortsätta hålla ihop träningsgruppen. Ja jisses. Kul att det finns en vilja och ambition!

Rent träningsmässigt så... konstaterade jag att många andra hanhundsägare hade sagt "det MÅSTE ha varit en LÖPTIK här". Otto var lite splittrad och snusig.

Igår var det kollektivtrafikdagen från helvetet när jag skulle ta mig hem. 2 olika trafikfel gjorde att jag blev rejält försenad på hemvägen. Hann i alla fall till hundmatsbutiken i tid och sen hem där vi hade litet besök av C, J och W. C skulle hjälpa B lite med golvet i vårt blivande uterum, det var snabbt avklarat så sen grillade vi lite hamburgare och tog en kort promenad i omgivningarna. Enkelt och trevligt!

Idag har jag, förutom jobbet, hämtat prisrosetterna till agilitytävlingen som kommit med posten, sorterat upp dem och gått igenom prislagret i övrigt... Tränat lite agility också förståss med Otto, han blir bättre och bättre på det här att INTE springa fram till den som "låtsas" vara domare. Men lite splittrat är det ibland som sagt. Även Hampus fick vara med lite eftersom det hunnit bli lite svalare. Ren motivationsagility med mycket belöning.

Inga kommentarer: