söndag, augusti 23, 2009

Vart tog helgen vägen??

Jaha då var det söndag kväll igen och jag undrar vart de senaste 48 timmarna egentligen tog vägen. Tyckte liksom att det var "nyss" som det var fredag...?! Dessutom var det här en "obokad" helg dvs inga stora evenemang som krävde uppmärksamhet.

Nåja, helt sysslolösa är vi ju inte för det. Dels håller B på och sätter panel + målar sagda panel i uterummet. Dels går det ju alltid att sysselsätta sig när man har hund. Och om inte detta skulle räcka, kan man ju åka till en av grannklubbarna som arrangerar utställning och titta på när klubbkamraterna ställer hundar... Framför allt var det ju kompisarna vi var på Öland med under semestern som vi skulle vara hejjaklack åt. Deras dobbishane Gizmo ska nu bara ha ett cert till så är han champion. Det där "bara" är dock inte så bara. Dagens domare tyckte att han var väldigt fin i kropp och rörelser men hon höll ändå certet inne, huvudet var visst lite "klent". Ett enda CK delades ut i rasen!

När vi ändå var ute och åkte passade vi på att "investera" i lite utebelysning och mat... Vädret var vackert så grillning fick det bli. Innan det var dags för grillning så tog jag hundarna och körde till skogs, det var ett tag sen jag var i våran "närmaste" skog. Och hoppsan, där hade det fällts träd! När vi kom hem så fortsatte jag och Otto med projektet apportering och sen var den dagen slut...

Idag hade vi sovmorgon - ja ända till klockan 8...! Mer byggnadsarbete har stått på programmet och städning inklusive "sanering" av skåpet under diskbänken i ett försök att utrota de där småflugorna... En tur till klubben har jag också hunnit med, räkna ihop unga deltagare i kurser och träningsgrupper så att kommunen ser att vi bedriver lite ungdomsverksamhet. Passade på att fortsätta träna apportering och lite fritt följ när jag ändå var på klubben. Och ta mig katten - det verkar som det börjar hända saker, redan. Tendenserna att stanna kvar ute och "äga" föremålet har klart minskat och även viljan att komma "ända in" till mig med det. I fria följet finns det ju mycket att greja med men jag nöjer mig just nu med att fokusera på starter och korta raksträckor med "hyfsad" position och kontakt. Borde väl egentligen syssla mer med detaljpet om det ska bli riktigt bra, men jag har ju absolut inga SM-ambitioner med Otto!

En rejäl prommis på hemmaplan har det också blivit, tanken var att jag skulle ut och springa - det är ju bara en vecka kvar till Tjejmilen men det har en envis huvudvärk satt stopp för. Antagligen har jag druckit lite för lite vatten igår och idag... Urk. Även idag drog vi igång grillen - kan ju vara sista chanserna nu innan hösten sätter in!

Och imorgon börjar stora rens- och packprojektet på jobbet. Vi ska flytta kontoret. Ja, inte hela kontoret, utan vissa avdelningar ska flytta internt i huset - en av dem är den jag jobbar på. Och nu fick vi besked om att vi SKA flytta på torsdag. Tjohej - dags att städa och packa... Så får vi se hur det blir i de nya lokalerna sedan. Öppet landskap, inget problem för min del (bortsett från att det blir totalt omöjligt att ha hundarna med på jobbet).

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har bestämt mig för att flugtejp is the way to go. Men var tusan köper man sån? Finns det ens längre? Ju giftigare desto bättre!

Unknown sa...

Och förresten så måste ni nog grilla lite åt mig (oss) också, tror grannen blir ilsk om vi lagar mat på balkongen ;)

Bibbi sa...

Vi provade med såna klistriga långa remsor som hängde "på landet" förr för ett par år sen när det var hästar i hagen närmast oss, hjälpte föga. Jag tog faktiskt till gift i saneringen igår, sprejade lite radar i "sopskåpet"... Vi får väl se om det hjälper.

Unknown sa...

Tänkte sätta upp dem bland kolonin i köket (vill inte spraya hela, räcker i skåpet liksom...)... Hela taket fullt av små gröna prylar! Urk.

Bibbi sa...

Gröna? Mina är vanliga små bruna - bananflugor typ...