fredag, augusti 28, 2009

Kort-kort

De senaste dagarna har ett antal blogguppslag figurerat i min hjärna men eftersom det inte funnits tid/möjlighet att sätta dem på pränt har de försvunnit lika fort igen.

Kan bara konstatera att apporteringsövningen i onsdags morse gick BRA. Vi närmar oss ett korrekt avlämnande - nu levereras nämligen apportbocken i mina händer, inte vid mina fötter, åtminstone 50% av gångerna.

Jönköping har jag varit i ett antal gånger tidigare, där finns en av - i mitt tycke - Sveriges bästa kanottävlingsplatser nämligen. Sen har man ju inte sett så mycket av stan egentligen, vid de tillfällena. Den här gången var det ju tjänsteresa så vi höll oss inom en radie av ca 500 meter från hotellet för möte och mat... Onsdagskvällens kvällsmat var i form av tapas och det är SÅ gott!

Igår morse hade jag planerat att lämna hotellradien lite och tog ett morgon-jogg-pass. Sprang ut till "kanotstadion" vid Rocksjön och tillbaka till hotellet, vilket blev dryga 5 km när jag var klar. Från början var planen att runda Rocksjön (som är en väldigt liten sjö) men jag insåg att jag inte kollat så noga på kartan och på morgonen har jag varken tid eller ork till mer än ca 30 minuter... Hotellfrukosten hägrade! Och oj vad gott det är att sätta sig ner och äta framdukad morgonmat när man har sprungit!

Igår kväll var det sedan 3:e deltävlingen i agility-KM. Inför kvällens begivenhet var jag och Hampus delad 3:a, medan jag och Otto låg på delad 6:e plats. Resultatet igår blev att Otto diskade sig i båda loppen men ändå, eftersom den vi delade 6:e platsen med innan inte var där, nu innehar sagda 6:e plats "ensam". Hampus travar sig runt banan, det går inte fort men är hyfsat "säkert". På en riktigt tävling hade vi fått hur många tidsfel som helst, men tidsfelen har vi avskaffat på våra klubbtävlingar... ;-) Numer ligger vi på 4:e plats i totalsammanräkningen och var ett av två ekipage som kom i mål i både agility- och hoppklass.

Inga kommentarer: