torsdag, augusti 13, 2009

Spänningen stiger

Jag fortsätter att följa väderprognoserna med stort intresse. Vet faktiskt inte när jag var så här engagerad i vädret senast! Förutom dmi.dk och smhi.se har jag nu också kollat på yr.no och storm.no (det är tydligen därifrån som Aftonbladet hämtar sina prognoser). Just nu har de 2 förstnämnda gått över till att spå uppehåll på lördag, medan de norska alternativen pratar om skurar på eftermiddagen. Jisses!

Sen undrar jag ibland hur de tävlande är funtade i den här sporten. Igår var det onsdag, det har alltså gått flera dagar sedan helgens tävlingar. Ändå kommer det fortfarande mail om uppflyttningar?! Är det så att vissa faktiskt inte har koll på vilken klass de anmält sig till, och först när starlistorna kommer ut (vilket de gjorde igår) reagerar och inser att de är med i fel klass? Jag häpnar faktiskt lite över hur dålig koll många hundmänniskor har... Att det fortsätter ramla in återbud pga löp, det kan jag ta - för tikars cykler kan man ju inte göra så mycket åt.

Oj vad skönt det ska bli när det här är över!

Inga kommentarer: