tisdag, november 03, 2009

Agility-wachteln!

Som sagt, agility är väl inte direkt den vanligaste sysselsättningen för en wachtel, men Otto har roligt… Sen att det inte alltid blir som jag har tänkt mig, det är ju en annan sak. Vilket återigen bevisades vid kvällens träning. Kul att 3 “nya” dök upp – från nybörjarkursen! Ett gott tecken att de vill fortsätta.

Kvällens övning bestod av en tio-hinders-kombination (eller halv bana om man så vill) bestående av 3 hopphinder i en lite trixig start, därefter in i tunnel och sedan allra helst ett högerslalom innan det var hopp-hopp-tunnel och avslut med 2 hopphinder. I första rundan fick vi faktiskt till det med hela 8 pinnar i högerslalomet innan det "havererade" och jag fick göra om. Sen drog sista hindret MYCKET när man kom ur slalom om man som förare inte var med, eller befann sig på vänster sida om hunden (högerslalom, högerslalom...). Körde även Hampus en gång och t.o.m han som inte har så mycket "hindersug" drog rakt fram till det hopphindret!

Fick fotografens benägna tillstånd att lägga ut bilderna på mig och Otto från kursen härom helgen. Följande bilder är alltså tagna av Camilla Peurell och det är inte OK att “låna” vare sig dessa eller andra bilder ifrån denna blogg utan tillstånd.

IMG_4426_L
Fokus på matte…

IMG_4453_L IMG_4456_L
Det blir mycket väntan på den här typen av kurs…

IMG_4490_L
Däcket i flygande fläng!

IMG_4491_L
Och full fart in i tunneln (observera mitt nästan “proffsiga” finger – det är så många av “elitförarna” ser ut i agility…).

IMG_4492_L
Full fart ut ur tunneln – fortfarande är fingret med (på båda händerna!).

IMG_4494_L
Å så var det det här med att ligga på nerfarterna. Ligga är väl OK, men i nerförsbacke, sa Otto??

IMG_4495_L
Och här fick vi till det riktigt hyggligt – jag tror det var här jag fick beröm för “bra tajming”!

Tack snälla Camilla för bilderna – det är som sagt inte så ofta jag får tag i actionbilder på mig själv…!!

3 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Fina bilder!
I live writer kan man få bilderna att inte vara klickbara, då är det åtminstone liite svårare att sno dem...

(svårare dyslexi än vanligt i den förra kommentaren...)

Lotta sa...

Det ser ju proffsigt ut. Kör på bara!