måndag, november 23, 2009

Dagens i-landsproblem...

Ja, så känns det onekligen med såna små detaljer som ett inflammerat knä (B) och en lätt brännskada på armen (jag - en bakplåt med lussekatter igår...) när det finns vänner som har det värre. Mycket värre.

Annars har dagen idag varit hyfsat... normal, eller vad jag ska kalla det. Min jobbdator mår fortfarande inte bra, måste försöka komma ihåg att sätta den på defragmentering och se om det hjälper.

Vid hemkomst var det mitt jobb att gå ut med hundarna eftersom husse alltså är något defekt... Otto fick en extra runda i form av en joggingtur också. Nu jäklar måste jag få fart på matte-träningen också, inte bara hundträning! Det blev en lagom tur, vädret lämnar visserligen en del övrigt att önska och mörkret ska vi inte tala om. En schysst pannlampa är ett måste när man bor så här i utkanten på byn. Elljusspår finns inte och upplysta trottoarer, jovisst om man vill galoppera ner i byn så... Men har man nu en hund som kan vara lite stökig med hundmöten så undviker jag gärna det - i synnerhet som vi ju har "hundgymnasium" i byn så i veckorna är det mer hundar än normalt i de centrala delarna av vår by.

Inga kommentarer: