tisdag, juli 06, 2010

Agilityträning och trädgårdsförbud

Ikväll har det i sedvanlig ordning varit agilityträning på programmet. Vi byggde en klass II bana ritad av en dansk domare. Det är danska domare (3 st) som dömer i Bjuv i helgen. Och 2 svenskar... Otto gick hyggligt efter omständigheterna, jag försökte mig på ett högerslalom och det gick hyggligt MEN sen stod det ett hinder till vänster efter slalom som INTE var det som skulle tas (det var rakt fram). Om det berodde på min placering blev vi inte kloka på, men han gav sig den på att till vänster skulle han. Tills jag bytte sida och körde slalomet som vänsterslalom, vilket var bra dumt med tanke på att det var det där vänstra hindret man skulle till EFTER det rakt fram... Nåja, vi fick till det. Nu är det inte så troligt att jag ger mig på högerslalom på tävling än på ett tag, men det här är definitivt värt att notera i minnet. Var står hindren EFTER slalomet?!

Lazer fick som vanligt springa lite tunnel och bomlösa hinderstöd.

Här hemma har hundarna sedan fått springa fritt på tomten tills för ungefär 45 minuter sedan när jag tyckte det var dags att stänga och fösa in djuren. Tur var väl det. Eller nåt. För en stund sedan började Otto skälla vid fönstret mot framsidan. Inget ovanligt om någon/något går förbi utanför tomten, det kan räcka med en katt. Men - han gav sig liksom inte, och skulle ut i uterummet och glo... Då såg jag den. Igelkotten. Således: Trädgårdsförbud för Otto på egen tass vid gryning och skymning utfärdas härmed. Suck.

1 kommentar:

Unknown sa...

Marodör-Otto! Ingen direkt goshund när han jagar igelkottar...