fredag, juli 30, 2010

Surt, sa räven...

Ännu mer "bara för att" jag skrev det där inlägget om sena PM... Otto har snörvlat lite konstigt några dagar och kontakt med veterinär ledde till att misstanken är noskvalster, som nu är satta under behandling (även Hampus o Lazer är satta på behandling, även om de inte visar symptom så är ju risken stor att de är smittade ändå). Vid en första snabbkoll av dopinglistan såg det inte ut som att det skulle vara något problem men vid dubbelkoll konstaterade jag att jag kan glömma allt tävlande de kommande 3 veckorna (drygt). Det är 7 dagars karens på medicinen... Och eftersom en av de möjliga biverkningarna är "trötthet" så är det ju inte schysst mot hunden att tävla, så klart (inte så konstigt att Otto var lite seg vid gårdagens joggingtur heller, nu blir det bara vanliga promenader ett tag framöver för hans del, och enklare övningar för lilla hjärnan som att fortsätta nöta ingångar högerslalom här hemma). Så nu är det bara att stryka sig från de närmast kommande tävlingarna. Lite trist, men det ingår ju i spelets regler. Får med andra ord ägna de närmaste helgerna åt andra saker istället (vilket husse säkert tycker är alldeles lysande då han har en hel massa idéer om saker vi behöver göra hemma - inte alltid samma saker som jag tycker dock, enkelt uttryckt kan man väl säga att mitt fokus i hemmet ligger mer inomhus medan husses ligger utomhus). Och plötsligt gör det inget att jag INTE hade anmält till tävlingen imorgon - för den hade jag ju ändå fått stryka mig ifrån i så fall...

Och bara för att jag valde att stanna hemma när väderprognosen såg ut som den gjorde, så regnar det i Skåne idag... Väldigt välbehövligt i o f s för det är ju torrt som en stäpp t.ex. på vår gräsmatta. Och jag kan med gott samvete ägna mig åt inomhuspyssel när jag nu är ensam hemma.

Inga kommentarer: