fredag, juli 30, 2010

Planering, var ordet...

Tog en tur till klubben idag och körde kontaktfält med Otto. Dels är det inte så våldsamt ansträngande, dels stoppar han inte näsan i något där kvalstren kan hoppa ut och sen hoppa vidare till nån annan... Tog ut Lazer en stund också för lite lydnadsträning men jag vet inte riktigt vad det blev av det. Måste göra en plan, som sagt!

Eftersom jag av misstag (ja, hur det gick till är en historia för sig) råkade köpa rågsikt istället för vetemjöl för en tid sedan, så måste jag ju göra något "vettigt" av den där rågsikten. Tänk, det fanns en tid (på 90-talet) när jag bakade bröd i mängder... Hur jag hann vet jag dock - jag hade 10 min gångväg till jobbet, att jämföra med dagens pendlingstid på 50 min enkel resa. Eftersom regnet hänger kvar så tyckte jag bak var en lagom sysselsättning.

Vi har varit ute på tomten och flyttat runt lite krukor också i regnet. Eller ja, jag flyttade krukor alltså, hundarna körde "hopp och lek". De krukor som står under takutsprång nås ju inte så lätt av regnet så de har fått hoppa ut lite grann... Naturligtvis glömde jag att ta på mig en regnjacka så min tröja blev lite småfuktig men vad gjorde det?

Inga kommentarer: