torsdag, juli 29, 2010

morgonstund har guld i mun...?

Eftersom husse är igång och jobbar igen så vaknar jag, vare sig jag vill eller inte, när han ska upp... och då är det ju lika bra att stiga upp, eller?!

Under våra semesterveckor märkte vi dock att vi sov längre och längre (utan att för den skull nödvändigtvis nattsudda mer) så antagligen fanns det ett uppdämt sömnbehov? Till och med hundarna (även Lazer!!) började fatta att man sover tills husse och matte stiger upp...

Igår kväll somnade jag dock som en klubbad oxe framför tvn. Vädret var lite småskumt på eftermiddagen och jag hade en envist malande huvudvärk (vätskebrist? försökte dock kurera den med att dricka vatten, men tecknen fanns där). Det blev alltså inget nyttigt gjort varken i hemmet eller med hundarna (annat än promenad, vilket ju i sig är nyttigt i synnerhet för Lazer som verkligen behöver träna på att gå i koppel). Eftersom det mest var repriser på TV så bestämde vi oss för att försöka se slutet på veckans avsnitt av Morden i Midsomer (som vi spelade in på boxen i tisdags, i förebyggande syfte då jag ju var och tränade och husse var hos en jaktkompis). Visserligen kom vi hem så pass så vi kunde titta på programmet (även om vi missade typ första kvarten) när det sändes MEN det måste varit ett ovanligt segt avsnitt för jag somnade. Och igår gjorde jag det igen!! Jag vet alltså fortfarande inte med säkerhet hur det slutade...

Idag är det mulet och svalare. När jag förflyttade mig från soffan till sängen igår hörde jag hur det började smattra mot taket och kom på - attans, tvätten! Ut i nattsärken (som farmor sa) och rädda in tvätten. Kunde dock konstatera nu på morgonen att det inte blev mycket av det där regnet... Det ligger, av dmi.dk att döma ett regnområde och snurrar över Danmark, vi skulle faktiskt behöva regn i Skåne men som sagt - det får gärna vänta några dagar tills jag börjar jobba igen!! Idag ska jag försöka hinna med lite pyssel inomhus (nu går det ju att vara inne utan dåligt samvete) samt: jogga med Otto (måste ju komma i någon slags form till Tjejmilen trots allt), ta en ensampromenad med Lazer respektive Hampus samt till kvällen träna på klubben. Tänkte köra till "tippen" med lite blandat skräp vi samlat på oss här hemma också. Mer än så tänker jag inte försöka inbilla mig att jag hinner. :-)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tror det var handlingen, jag lyckades inte heller se hela Midsomer...

Bibbi sa...

Jag ska göra ett nytt försök idag tänkte jag. Och ta fram strykbrädan samtidigt, kan ju omöjligt somna stående!