fredag, juli 09, 2010

Glömd (!?) läst bok...

Jag tänkte ju faktiskt att jag skulle nämna även den "facklitteratur" jag läser här... Men se det glömde jag ju bort. Kanske för att boken i fråga var kurslitteratur på valpkursen och inget "nytt" utan en bok jag läst tidigare. Jag pratar om "Allmänlydnad" av Inki Sjösten & Anne-Marie Folkesson. Det är en behändig liten bok på temat och utmärkt som kurslitteratur på valp- och allmänlydnadskurser. Formatet gör att den inte känns allt för tung och jag tror (?) att den är givande och inte för svår för den nyblivna hundägaren. Det finns ju andra böcker som har samma inriktning men som frossar i krångliga fackuttryck m.m. Det som jag kan sakna är kanske lite mer handfasta tips på vissa områden, en del saker beskrivs väldigt kortfattat. Men visst, är det en kurs man går när man läser den, så finns det ju förhoppningsvis en instruktör (eller två) att fråga om mer konkreta handlingssätt. Helt OK hund-fackbok, alltså!

Inga kommentarer: