torsdag, mars 15, 2007

Man kanske skulle...

... ta sig i kragen och få ner den där romanen som finns i huvudet på papper/i datorn nån gång?! Jag "hotade" min vän H, som just nu reser jorden-runt, med att den skulle finnas i läsbart skick när hon kommer hem från resan. Med tanke på att det är typ 4 månader sedan hon åkte, och bara 1 kvar till hon kommer hem, så börjar det se lite mörkt ut! Jag har alltså inte skrivit en rad mer än tidigare... Jo, här i bloggen förståss, men det var ju inte det saken handlade om.

Konstaterade även, med tanke på en tidigare kommentar här om min berömda (?) motvilja mot just löpträning, att nu har jag faktiskt tränat ett pass MER än vad jag hade gjort förra gången jag skulle springa Tjejmilen. Den gången (det är väl 10 år sen, skulle jag gissa) blev det om jag minns rätt 2 pass totalt från det att jag anmälde, till det var dags för loppet. Borde alltså ha bättre förutsättningar för att klara detta tilltag den här gången?! Målet är denna gång att springa under 60 minuter. Förra gången var det under 70. Men då var jag som sagt hyfsat otränad - det gick dock vägen (68 min) men jisses så sjuk jag var efteråt. Frossa, illamående osv. Kroppen reagerade antagligen både på värmen (för det var en riktigt varm dag) och den fysiska ansträngningen. Detta tänkte jag att jag skulle slippa den här gången.

Sen är det ju rent krasst så att fördelen med löpning är att man snörar på sig skorna och går ut genom dörren och kör sitt pass, sen är man hemma igen och det hela är "över" hyfsat snabbt. Ska man gå på gym eller gå och simma eller liknande, så blir det hela genast lite mer "komplicerat". I synnerhet när man bor på en mindre ort, där man alltså måste transportera iväg sig till närmaste större ort, för att hitta sånt som gym och simhall... På löppassen kan jag ju också ta med Hampus, som knappast mår dåligt av lite extra motion - även om han som jag kanske nämnt tidigare, ser oerhört uttråkad ut. Åtminstone tills vi vänder kosan hemåt! Vad det är som drar så väldigt hemma vet jag inte. Soffan, mat? För egentligen borde han ju tycka att det är skönt att slippa "lillebror"?

3 kommentarer:

Anonym sa...

En månad? Då får du nog skynda dig med romanen. Kan man få ett signerat ex när den är färdig och utgiven?

Lime sa...

Jag kan spökskriva en del av den...

Och det där med att släpa efter känner jag ingen från en viss schäfer.

Anonym sa...

aaaaah...en roman!?! låter spännadne!! Men på en månad...hm...är till att vara litet överoptimistsk tror jag!

Och visst sjutton gör bra skor skilnad! Även när man bara prommar vilket är det enda jag fixar nu för tiden;)
/M