onsdag, mars 28, 2007

Snabba svängningar

Som bekant så är jag ju rätt så djupt engagerad i diverse (hund)föreningsverksamhet. För några veckor sedan försökte vi planera in ett kommittémöte i freestylekommittén, tanken var att vi skulle tillbringa den nu kommande helgen i Sthlm och verkligen "gräva" i ett antal olika punkter. Av olika skäl blev det inte så. Försöken att hitta ett annat datum - under en helg - var rätt hopplösa. Till slut visade det sig att det nog var enklare med en vardag i mitten av april. Jag får väl "bränna" lite flextid helt enkelt men vad gör man inte... Fortfarande var dock tanken Stockholm. Jag har alltså kollat på flygtider osv men inte bokat något ännu. Tur var väl det. Idag svängde det hela ytterligare en gång och mötet ska nu hållas i Göteborg. För min del gör det egentligen ingenting för det är en rent geografiskt kortare resa, fast det är klart - restidsmässigt blir det lite skillnad - tåget till Göteborg tar 2 timmar mot flyget till Sthlm som tar 1?! Jag tror dock att det är bättre chanser att få plats på tåget med kort varsel än på flyget.

Ikväll är det dags för årsmöte i Studiefrämjandet. Nej, jag sitter inte med "där också" annat än som representant för medlemsorganisationen Hundungdom vid just årsmötet. Studiefrämjandet är ju "vårt" studieförbund inom "hunderiet". Årets årsmöte äger rum i Höör och av logistiska skäl bestämde jag mig för att sitta kvar på jobbet ett par timmar och ta mig direkt dit, istället för att åka hem och vända. Får förhoppningsvis en del undanstökat när det är tyst och lugnt på kontoret! Åter till arbetet, alltså!

Inga kommentarer: