tisdag, mars 27, 2007

Åter i löparskorna och årets första grillning!

Idag snörade jag på mig löparskorna igen efter ett uppehåll på 2 veckor pga förkylning. Lite hosta och snuva finns väl kvar men ett lugnt pass borde inte vara någon fara. Hampus fick hänga med "som vanligt". B och Otto fortsatte med trädgårdsarbetet. De är nog inte helt överens om vilken hög pinnarna ska ligga i...

När jag kom tillbaka från rundan tände B grillen. Dessvärre visade det sig att jag som var helt övertygad om att vi hade hamburgare i frysen hade fel... det var mest hamburgerbröd?! Vart burgarna har tagit vägen vete katten - vi har väl ätit upp dem antagligen. Det fanns i alla fall 4 vegetariska burgare, de fick duga.

Dagens insats på "att-göra-listan": gardinkappan som jag köpt till köket modifierad = upplagd 1½ dm. Syslöjdsfröken hade nog gråtit, på de lektionerna skulle man ju mäta och pressa och gud vet allt.
Utöver detta har jag faktiskt investerat (7 kr!) i en knapp till min höst-/vårjacka. Knappen ifråga blev jag av med i november, reservknappen visade sig vara använd redan. Så det blev till att köpa en i "lagom storlek" åtminstone. Damen i sybehörsaffären var väl något skeptisk - hon tyckte nog egentligen att jag skulle köpa 4 nya knappar och byta ut allihop. Det finns dock gränser för mina insatser. Nu ska jag bara sy i eländet också.

Inga kommentarer: