torsdag, oktober 04, 2007

Hata, hata - hata protokoll...

Jag, som alltid har varit passionerad "skribent", har sedan en tid tillbaka fullständigt och totalt hat mot allt vad protokoll och minnesanteckningar heter. Det gör ju inte precis att det blir lättare för mig att få ur mig dessa alster, som dessvärre är en väsentlig del av mina arbetsuppgifter. Urk. Igår lyckades jag i alla fall producera färdigt ETT dylikt alster på jobbet, samt en halvdan engelsk översättning av ett "flödesschema" som våra ekonomer satt ihop. I min värld är det dock inget flödesschema de har skapat - ett sådant tycker jag består av boxar och pilar och sånt. Det här är ett exceldokument som man nog måste vara ekonom för att begripa!

På fritiden ligger det just nu också ett protokoll och skvalpar men det ska jag ta tag i under helgen.

Igår kväll var vi jätteeffektiva hemma. B gick som vanligt rundan med hundarna när han kom hem. När jag kom hem var han i full färd med att rensa filtret i dammen, innan han drog fram gräsklipparen. Jag å min sida drog på mig träningskläderna för första gången på över en månad och tog med mig Otto ut på en kort springerunda. Den blev kortare än planerat, för det kändes INTE bra i höften fortfarande. Sk*t också. Sen om det beror på att det verkligen ÄR något fel, eller om jag omedvetet spänner mig - vilket förmodligen ökades på av Ottos "draghjälp" – må vara osagt. Nu har jag i alla fall testat och eftersom musklerna blivit lite uppvärmda passade jag på tillfället att stretcha vilket ju har varit en bra hjälp förut.
B lagade mat och jag laddade tvättmaskinen och passade på att köra lite dammsugare – och diskade efter att vi ätit…

Sen var det lite föreningsadministration för oss båda i tur o ordning framför datorn. Vi har fått en trådlös router av Telia nu när vi förlängde bredbandsabonnemanget så den ska jag ta mig i kragen och installera i helgen. Sen står ju en ny dator på ”önskelistan” så får vi till det inköpet så kanske vi kan jobba parallellt sen. Ibland ÄR det lite frustrerande att bara ha en dator. Och då ska vi komma ihåg att när jag flyttade ner till Skåne hade vi inte ens bredband, utan då var det modem som gällde = stor frustration över att det inte gick att surfa och prata i telefon samtidigt.

Tvätten blev ihopaveken (måste det väl heta på skånska) också. Det är rätt märkligt men när man får det här ”flowet” i saker så får man himla mycket gjort på kort tid! Vi pratade precis om detta i helgen, ”ledarna emellan” att det verkar ibland som att ju mer man har att göra, ju mer får man gjort?! Jag personligen tror ju att det beror på att man ofta rationaliserar bort väldigt mycket ”dötid” som att ”slötitta” på TV. Och nu ska vi ändå ha klart för oss att 2 av våra favoritprogram gick igår kväll – Roomservice och Grey’s Anatomy. När det gäller det sistnämnda så kunde jag inte låta bli att gå in och tjuvläsa på den amerikanska hemsidan vad som händer i nästa avsnitt. För inte tusan kan de ta livet av huvudpersonen som t.o.m är den som namngett serien!!

Inga kommentarer: