tisdag, oktober 30, 2007

Kursavslut och utmaning

Nu ikväll har vi haft kursavslutning med nybörjaragilityn. De fick springa en bana som bitvis var lite "klurig" - samma hinder skulle tas flera gånger i olika svängar, så att säga. De redde ut detta bra, hundarna var duktiga och hade bra fart! Kul att se. Det var ju 3 veckor sedan jag såg dem sist så visst märktes det skillnad.

Sen får jag väl erkänna (och det är jag nog inte ensam om bland landets instruktörer) att det är JÄTTEKUL att hålla kurs, men också väldigt skönt varje gång det är kursavslutning! Man bokar ju ändå upp sig för en kväll i veckan och en del planering krävs ju också. Men som sagt - roligt är det, annars hade man ju inte hållit på!

Sen cirkulerar det en utmaning bland mina hundvänner. Det handlar om att lista sex egenheter som ens egna hundar har. Det borde inte vara helt omöjligt att få ihop detta men jag tror jag sover på saken...

Inga kommentarer: