söndag, oktober 14, 2007

Nu är det vinter...

... nåja, inte riktigt men rejäl höst i alla fall! Andra morgonen på raken med skrapning av bilrutor och rejäl frost.

Idag har jag varit engagerad i HU-distriktets "prova-på-sök" dag. Jag var inte så våldsamt aktiv utan mest med som "samordnare" eller vad man ska kalla det. Men kul är det med skogsarbete, i synnerhet såna dagar som idag - strålande sol... Ännu en sån där härlig höstdag! Och extra kul är det ju när man ser hundar som är helt "gröna" - och så ramlar polletten ner... "Jaha, matte, var det DET HÄR du ville att jag skulle göra!!" Alla hundarna kom ut och hittade figgar till slut i alla fall.

Hampus och jag tog en långpromenad i skogen när det hela var klart. Husse och Otto var på jakt. På hemvägen hämtade de upp älgkött. Lustigt nog blev det på något vis mitt jobb att "ta hand om" denna "skörd" sen. Till slut fick jägaren själv hjälpa till och packa - för att få upp farten lite. Ja, viltkött är gott - men vårt kök är åt h-e för litet för att jag ska tycka att det är särskilt kul att hålla på med köttpacketering. Dessutom kom ju inte leveransen hem "tidigt" precis utan efter avslutad jakt osv...

Just nu känns det som jag har väldigt svårt att få tiden att räcka till rent allmänt. Förra helgen var ju helt "fri" och det var nog tur det. Extra frustrerad är jag nog just nu eftersom jag inte blir helt frisk... Frågan är nu om jag ska sätta mig på tröskeln till husläkarmottagningen imorgon bitti eller om jag ska ge tranbärsjuicen några dagar till. Suck.

1 kommentar:

Unknown sa...

Men nu har du ju gått med det där ett tag, gå till mottagningen och sätt dig du! Det är väl ändå inte meningen att man ska behöva komma med foten i en plastkasse för att få vård? Det är ju inte så att det tar speciellt lång tid att ge dig roliga piller...