tisdag, oktober 09, 2007

Vilken energi!

Tänk vad kul det är att hålla kurs ibland!! När man ser hur "polletten ramlar ner" på hunden - och på föraren... När hund och förare jobbar TILLSAMMANS! När föraren "vågar" ta ut svängarna lite för att få hunden dit det är tänkt... Ja jisses. Det var verkligen en energikick när jag körde hem!

Det lär bli kallt i natt med, tog fram kängorna innan jag körde iväg på kurs men det var kallt om fötterna ändå (fel sorts strumpor).

Den här veckan har varit hysterisk med möten på jobbet. Hela dagen igår, nästan hela dagen idag och hela dagen imorgon. Torsdag-fredag något lugnare dock, dvs då ska jag renskriva minnesanteckningar. Puh...

Fick korrekturet på min gamla BKs klubbtidning igår. Styrelsen har beslutat lägga den i malpåse och eftersom den under ett antal år var mitt "skötebarn" så känns det lite tråkigt. Fick äntligen tummarna ur och skrev lite kring det här med att se på klubben lite "utifrån" - det kommer faktiskt nya aktiva medlemmar osv. Hastigt och lustigt blev detta tydligen 4 extra sidor i tidningen och det kom önskemål om bilder. Satte mig och började leta bilder - helst inte "sittande", "stående" eller huvudbilder, bestämde jag mig för. Och jösses vad mycket bilder vi har. På hundar i alla möjliga situationer. Mer eller mindre kvalitativa. Borde nog ta och göra något vettigt av allt detta material. Någon gång. När jag har tid över?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt med klubbtidningen. Är ganska säker att det skulle gå samma väg med vår klubbtidning om jag sa upp mig, och det är väl därför jag fortsätter?! Tror att tidningen betyder mycket för klubbkänslan. Hemsida i all ära men det blir ALDRIG samma sak utan fyller ett helt annat syfte.

Bibbi sa...

Jepp, och precis den diskussionen hade vi för 1½ år sedan när jag skulle lämna ifrån mig tidningen (det var liksom dags då... efter att ha lämnat den ifrån mig när jag flyttade fick jag rycka in som jourhavande redaktör på distans för ett nummer, eller hur det nu var...).
Klubbtidningar fyller alltid sitt syfte hävdar jag - rapporter från läger, kurser, kåserier etc. Dagsaktuell information som tävlingsresultat gör sig idag bättre på hemsidan.