onsdag, januari 28, 2009

Back in business

Idag var jag alltså tillbaka på jobbet. Inte helt oväntat låg det ett gäng mail och väntade på handläggning (och vissa av de personer som skickat dessa satt uppenbarligen och väntade på svaren, för jag hann knappt mer än svara så kom det nya motfrågor...), ett antal meddelanden i telefonsvararen och så hade jag ju redan en lista i fredags på "saker att göra på måndag". Det var bara att göra en snabb överblick och bestämma sig för vad som var mest "akut" och börja där. Gick hyfsat ändå, får jag säga. Dessutom passade jag på att tugga lite på mitt flexsaldo och kom en timme senare än normalt och gick hem en timme tidigare. LITE lugnt kan man väl få ta det efter en sjukhusvistelse...

På hemmaplan så hade ju visserligen uterummet tagit allt mer form men veckostädningen som jag skulle gjort i söndags var ju fortfarande ogjord. Så efter en stillsam promenad, i ärlighetens namn något avkortad också, blev det fram med dammsugare och golvmopp. Så nu är hemmet i alla fall inte någon sanitär olägenhet längre. Nåja, det var det väl inte direkt innan heller, men nackdelen med hund är onekligen allt hår och allt grus. Även om man spolar av tassarna efter varje promenad, så sitter det ALLTID sand någonstans uppenbarligen!

Fler än jag hade tydligen reagerat på kort tid för inlämning av första (eller egentligen andra) uppgiften på pedagogikkursen, så det kom en allmän förlängning av tiden idag, pust! Att leverera något före kl. 16 idag var ju liksom en fysisk omöjlighet för mig - vilket jag också meddelade läraren. Att sätta deadline till 16.00 på en distanskurs på halvfart, där de flesta förmodligen pluggar något annat eller jobbar också, tycker jag är lite "taskigt". På de andra kurserna jag har läst har det varit inlämningsdag och då har det betytt 23.59 den dagen (vilket någon uppenbarligen tagit fasta på vid något tillfälle också, såg jag).

Så, nu ska jag ner med näsan i kurslitteraturen och göra en reflektion på pedagogiska aspekter i en viss specifik barnbok. B undrade varför jag går runt med en sådan i min ryggsäck... Tja, lärare har lustiga idéer ibland!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ta't lugnt...