fredag, januari 16, 2009

Hualigen

Det är bara att inse - EG-rätten är min svaga punkt i arbetsrättsstudierna. Helt klart självförvållat så klart, eftersom jag "hafsat över" det avsnittet. Och man kan ju räkna ut med lillfingernageln att det lär bli åtminstone EN fråga på tentan som berör detta område. Tja - det är bara att konstatera att det går som det går och blir jag godkänd som helhet så är jag nöjd. Insåg plötsligt att jag måste ta mig samman och skriva ut en karta också så jag hittar till lokalen på söndag. Men det är ju... Nästan 2 dygn dit!

Hittade en liten utmaning hos Lotta och tänkte att - även om jag inte var uttryckligen utmanad och jag förstår varför, jag är dålig på att svara på sånt här - jag skulle göra ett försök att avslöja okända saker om mig själv? Observera att jag inte har någon som helst inbördes ordning på svaren.

Regler: Länka till den som utmanat dig/där du hittade listan, svara på frågorna, och (om du vill) utmana fem andra bloggare! Det kan också vara lämpligt att meddela dem att de är utmanade.

Tre yrken du drömde om när du var yngre?
Flygvärdinna/reseledare
Journalist
Pilot (men det föll ju bort när jag fick glasögon)

Tre yrken du skulle vilja prova på?
(Här lånar jag lite från Lotta!!)
Författare
Originalare
Fotograf

Tre yrken du inte skulle vilja ha?
Vårdyrken - ja, jag buntar ihop alla läkare, sjuksyrror, uskor, vårdare... Jag är full av beundran för dem som kan, men jag fixar INTE att ta hand om andra på det sättet.
Tidningsbud (upp mitt i natten, jag är morgonpigg men inte SÅ morgonpigg)
VVS-montör (det räcker med EN sån i familjen!)

Tre språk du skulle vilja kunna?
Franska
Italienska (fast jag tog mig fram i Rom ganska bra på spanska för ett antal år sen)
Danska (hade varit rätt praktiskt att förstå det ordentligt)

Tre länder du vill besöka (som du inte tidigare varit i), och varför?
Australien (djur o natur)
Nya Zeeland (djur o natur)
Island (djur o natur - och rida islandshäst!!)

Tre platser/områden i Sverige du skulle vilja besöka (som du inte tidigare varit på)?
Nu blir det lite problem här för jag har ju flaxat runt rätt mycket i vårt avlånga land och "varit" på många ställen (men inte sett så mycket av dem alla gånger)...
Dalsland
Någonstans norr om polcirkeln, på sommaren (ytterligare ett lån från Lotta)
Ja det tredje får nog bli Värmlands skogar...

Tre svenska platser/områden du varit på och vill återvända till?
Öland
Gotland
Dalarna

Tre platser i Sverige du skulle kunna tänka dig att flytta till?
Uhhh... Nu blev det svårt igen!
Sörmland skulle jag väl kunna tänka mig, har ju bott där tidigare och är lagom långt från storstan
Halland
Och tja... i ärlighetens namn... så skulle jag väl kunna tänka mig att bo någonstans i utkanterna av Stockholms län, typ Norrtälje eller Nynäshamn. Men ALDRIG i innerstan (eller närförort igen)!!

Tre talanger du önskar att du hade?
Teckna/måla
Vara en bättre lyssnare (det kan väl vara en talang?)
Och... och.... äh... jag vet inte? Man borde väl skriva nåt om att spela & sjunga men det är inget jag saknar (har spelat piano en gång i tiden och helt hopplös var jag väl inte)

Tre saker som alltid finns i ditt kylskåp?
Nu är vi ju två om det kylskåpet men i princip följande:
Ost
Mjölk (laktosfri)
Senap

Tre hundraser du skulle vilja prova på/kan tänka dig att ha, som du inte har/har haft? (Endast för hundmänniskor eller wanna be’s.)
Jaktspaniel
Kelpie
Flat

Tre “saker” du önskar att du var bättre på än vad du redan är?
Nu lånar jag av Lotta direkt:
Att träna hund på ett framgångsrikt sätt
Att “mingla”. Att ta kontakt med och prata obehindrat med främmande människor
Fotografering

Tre (icke hundrelaterade) “ämnen” du skulle offra delar av din fritid för att lära dig mer om?
Fotografering (först ska jag skaffa en ordentlig kamera)
Pedagogik (måste jag väl skriva eftersom jag just skrivit in mig på en sån kurs)
Något språk (enligt ovan)

Tre saker du skulle köpa till dig själv om du hade 10.000:- “över”?
Här infinner sig egentligen frågan om det är 3 saker som de 10 000 ska räcka till totalt, eller 3 saker á 10 000 (max)....
Den där "ordentliga" kameran.
Ett par nya glasögon.
En videokamera.

Så - jag skickar bollen vidare till alla som vill och som läser här. Tjata på 5 bloggande vänner orkar jag inte riktigt... :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha! DET var alltså rätt sätt att få dig att hänga på. Tänkte utmana dig men tänkte att; hon brukar ju inte nappa ändå. Men helt plötsligt så... ;-)