onsdag, januari 14, 2009

Verklighetens kranka blekhet

... eller något ditåt. Jag blev till slut tvungen att inse att tiden inte räckte till att både plugga till tenta och skriva uppsats och jobba. Så nu har jag ansökt om att lämna in uppsatsen vid det s.k. "omtentatillfället" om en månad. Det var ju bara det att puckot vid tangenterna här (jag alltså) har tackat ja till en ny distanskurs i pedagogik som börjar på måndag. Men den går på halvfart och nu ska jag bara läsa det ämnet när jag är klar med organisationsuppsatsen... Det har varit en intressant erfarenhet det här i alla fall. Vi får väl se hur tentan på söndag går!

Viss studieflykt har det dessvärre blivit ikväll - och träningsflykt också... Hemmet såg ut som en katastrof (det stadiet inträffar snabbt när man bor mitt i en byggarbetsplats - byggdamm är inte att leka med, har 2 hundar och det är lortigt ute) så jag fick ta ett ryck med lite akutåtgärder vad gällde disk, dammsugning, golvmoppning m.m. (Husse är på möte)Hundarna går därmed också på lite sparlåga fortfarande. Hampus hälta har släppt, och även Otto är "i slag" igen (han var oxå lite "avslagen" i söndags kväll), men just nu måste jag nog tyvärr prioritera annat. Jag borde inte skriva här heller just nu!!

Inga kommentarer: